Ensikosketus sponsoriehdokkaaseen

Kirjoitettu maaliskuu 30, 2010 klo 19:42, kirjoittaja Design-koirapuisto

Pääsin sattumoisin istumaan samaan pöytään kansainvälisen koiranruokabrändin markkinointijohtajan kanssa. Keskustelimme vapaamuotoisesti koirien hoidosta, ja muun muassa suomalaisista koirapuistoista.

Pohdimme myös, miksei koirapuistoa voisi brändätä ja kaupallistaa niin kuin esimerkiksi stadioneita ja tapahtuma-areenoita. Tämä jäi kaivertamaan mieltäni. En vielä tuolloin tiennyt, että noin vuoden kuluttua palaisin samaan pöytään saman asian merkeissä.

Kuulemma ei kannata pelata yhden kortin varassa

Kaupallisia kumppaneita valittaessa joutuu vääjäämättä miettimään, mitä ollaan rakentamassa, ja millaista osaamista menestyminen edellyttää. Päätin kiskaista hihaan toisen ässän ottamalla yhteyttä suomalaiseen yritykseen, jolla on tunnetusti vahvaa osaamista tuote-innovoinnissa. Tämä yritys on myös vuosien mittaan vakuuttanut allekirjoittaneen kyvystään kasvaa kansainvälisillä markkinoilla.

Yhteydenotto oli ns. villi kortti, sillä tämä yritys toimii eri liiketoiminta-alueella, toisin sanoen heillä ei ole minkäänlaista yhtymäkohtaa koirapuistoihin tai edes koiriin. Tästä huolimatta, oma näkemykseni oli, että yhteistyön myötä koirapuistoista avautuu heille täysin uutta liiketoimintaa. Ei siis pahempi päänavaus liiketoiminta-alueen kehityksestä ja markkinoinnista vastaavalle johtajalle. Tässäkin tapauksessa tuli noin vuoden mittainen tauko, jonka jälkeen peli avattiin uudelleen.

GAMMELIN KOIRAT RY / TERO PAJUNEN